Zadaniem układu zapłonowego jest zainicjowanie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika w chwili odpowiadającej określonemu położeniu tłoka w danym cylindrze.
Podkategorie
Kopułka to część aparatu zapłonowego, która jest odpowiedzialna za powstawanie iskry.
Przewody zapłonowe odpowiadają za dostarczenie odpowiedniej ilości prądu do świec zapłonowych.
Ich nieprawidłowa praca objawia się spadkiem mocy, zwiększonym zużyciem paliwa lub trudnościami z uruchomieniem auta.
Cewka zapłonowa wytwarza ładunek elektryczny zamieniając prąd o niskim napięciu w prąd o napięciu 25-30 tys. woltów, który w końcowej fazie zamieniany jest przez świecę zapłonową w iskrę.
Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest zrealizowanie we wnętrzu komory spalania wyładowania elektrycznego o wymaganym charakterze.
Świeca żarowa służy do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika.
Użycie świec żarowych zmniejsza także emisję szkodliwych składników spalin podczas rozruchu zimnego silnika.