Zadaniem układu paliwowego jest doprowadzenie do komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej.
Powietrze, wcześniej przefiltrowane przez filtr powietrza, jest zasysane przez tłok w czasie suwu ssania.
Paliwo jest wtryskiwane przez pompę wtryskową w czasie suwu sprężania, na krótko przed osiągnięciem przez tłok górnego skrajnego położenia.
Podkategorie
Silniczek krokowy, niezależnie od innych parametrów, utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym.
Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej minimalnych i silnik nie miał tendencji do gaśnięcia.
Pompa paliwa ma za zadanie dostarczenie paliwa do układu zasilania, zapewnienie odpowiedniego ciśnienia paliwa, przynajmniej równego ciśnieniu wymaganemu w układzie oraz zapewnienie odpowiedniego wydatku.
Przepływomierz mierzy, ile powietrza trafia do silnika.
Na podstawie jego wskazań komputer wylicza odpowiednią dawkę paliwa.
Zlokalizowany jest w układzie dolotowym powietrza.
Znajduje się tuż za obudową filtra powietrza.