UKŁAD HAMULCOWY  Jest 8 produktów.

Hamulec służy do zmniejszania prędkości pojazdu samochodowego lub do utrzymywania go w bezruchu .

Prawidłowość i skuteczność działania hamulców decydują o sprawności oraz bezpieczeństwie ruchu drogowego.



Podkategorie

  • KLOCKI HAMULCOWE

    Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów układu hamulcowego.

    Właściwy dobór klocków hamulcowych ma duży wpływ na sprawność hamulców.

  • TARCZE HAMULCOWE

    Tarcze hamulcowe jest to główna część tarczowego układu hamulcowego.

    Na trwałość tarcz ma ogromny wpływ prawidłowy ich montaż.

  • SZCZĘKI HAMULCOWE

    Szczęki hamulcowe jest to nie nieruchomy element bębnowego układu hamulcowego, wyposażony w okładziny cierne.

    W trakcie hamowanie szczęki są dociskane za pomocą rozpieracza do powierzchni ciernej bębna hamulcowego.

  • TŁOCZKI ZACISKU HAMULCOWEGO

    Tłoczki hamulcowe, jeden z podstawowych elementów hydraulicznego układu hamulcowego.

    Od jego sprawności w dużym stopniu zależy skuteczność hamulców.

    Stan tłoczka zacisku odpowiada także za prawidłowe, równomierne zużycie klocków hamulcowych.

  • ZACISK HAMULCOWY

    Rolą zacisku hamulcowego jest przekazywanie siły hamowania z przewodów hydraulicznych na elementy cierne.

    Do zacisku doprowadzone są przewody hydrauliczne.

    Ciśnienie wywiera nacisk na tłoczek, który z kolei naciska na klocki. Te, w wyniku dociśnięcia do tarcz, wytwarzają tarcie, co umożliwia spowolnienie i zatrzymanie samochodu.


  • ZESTAW NAPRAWCZY ZACISKU HAMULCOWEGO

    Zestawy naprawcze zacisków hamulcowych to najczęściej zestaw uszczelek tłoczka.

    Podczas każdorazowej wymiany klocków hamulcowych powinno się sprawdzać stan osłon (tzw. kurzówek ).

    Jakiekolwiek uszkodzenie tego elementu w dalszym okresie powoduje uszkodzenie - zatarcie tłoczka, a co za tym idzie obniżenie jakości hamulca.

  • REPERATURKI TŁOCZKA I ZACISKU
  • TULEJA ZACISKU
  • OSŁONA ŚLIZGU ZACISKU
  • CYLINDEREK

    Cylinderki hamulcowe to element hydrauliczny bębnowego układu hamulcowego.

    Cylinderki wywierają nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna.

    Najczęstszą przyczyną awarii cylinderka jest uszkodzenie osłony tłoczka, co doprowadza do jego zatarcia.

  • OSPRZĘT HAMULCOWY

    Wymieniając klocki hamulcowe, należy zwrócić uwagę na stan sprężyn mocujących, sworzni prowadnic jarzma, a w razie jakichkolwiek wątpliwości co do ich stanu należy dokonać wymiany na nowe.

    Unikniemy w ten sposób niespodzianek typu zacieranie klocków hamulcowych, czy też stuki dochodzące z rejonu zacisków hamulcowych.

  • POMPA HAMULCOWA
  • WĘŻYKI HAMULCOWE

    Ich stan ma duży wpływ na bezpieczeństwo.

    Przewody, wężyki hamulcowe, noszące jakiekolwiek ślady uszkodzeń, pęknięć należy bezwzględnie wymienić na nowe.

    Często w samochodach, w których długo nie był wymieniany płyn hamulcowy dochodzi do zmniejszenia średnicy przepływu w wężyku.

    Powodem tego jest spadek skuteczności hamulca.

  • PIERŚCIEŃ ABS
  • PIERŚCIEŃ MAGNETYCZNY ABS
  • PODKŁADKA SPRĘŻYNY
  • BĘBEN

    Bęben hamulcowy jest to główny element bębnowego systemu hamulcowego.

    System bębnowy posiada wady oraz zalety.

    Do zalet zaliczmy małą siłę konieczną do uruchomienia, dlatego też na takim układzie najczęściej oparty jest hamulec pomocniczy.

    Wadą jest większa podatność na przegrzewanie się, co zmniejsza skuteczność hamowania.

  • LINKI

    Linki hamulcowe stosowane są w celu uruchomienia hamulca ręcznego (pomocniczego).

    Uszkodzenie, zatarcie linki hamulca to najczęstsza przyczyna niesprawności hamulca ręcznego.

    Odpowiedni montaż nowych linek zapewnia prawidłowe działanie hamulca.

Pokazuje 1 - 8 z 8 elementów
Pokazuje 1 - 8 z 8 elementów